maanantai 23. huhtikuuta 2018

Saaren isäntä

Moi. Mie olen Harri. Tuolla taustalla on minun iskä. 
Keväästä 2014 lähtien olen puuhastellut Heinäsaaressa, Mikkelissä.

Saari on perheenjäseniämme yhdistävä ajanviettopaikka. 
Minulle se on suuri haaveiden toteutuma.
 Vieraileville ystäville valmistan saaressa kesäherkkuja ja leipomuksia.


Olen kesämies.Vaikka tässä kuvassa hymyilyttää, niin en tykkää talvesta. 
Tykkään tupla-tuplaespressosta ja kiireettömistä aamuista.



Liekö jo varsin nuorena ollut selvää, että isona minusta tulisi kokki?
Ei muuten ole joka jätkällä kuvaa Tiku ja Taku -potkuhousuissa.

Opiskelin ravintolakokiksi Mikkelissä ja Jyväskylässä, mutta kokin ammatti jäi taakse jo 2003. Sittemmin olen työskennellyt leipurina, tarjoilijana, baarimestarina, matkaoppaana, myyjänä, myynti- ja palvelupäällikkönä ja stuerttina. Toisin sanoen kokemusta on kertynyt maalta, mereltä ja ilmasta ja useammalta mantereelta.


 Kuva: Gastro -98 Messut. Kesko Oy, Menu-lehti 5/1998. Kauppiaitten kustannus.


Ateenan Akropoliksessa silloin joskus...



Nykyisessä työssäni väsäilen drinkkejä.
 Kuva. Kuvaaja: Fia Holmström.








Olen aina ollut kiinnostunut viljelystä. Mikä onkaan parempaa, kuin nähdä omien kylvöjen kasvavan ja tuottavan satoa? Itsekasvatettu maistuu parhaalle!

Saaressa kasvaa melko lailla kaikkia marjoja, hedelmäpuita, kukkia, pensaita ja laaja kirjo hyötykasveja.

Varsinkin näin keväisin kaverini kauhistelevat tilaamiani taimien määriä ja muita viljelysuunnitelmia. =D




Valkosipuli oli ensimmäinen kasvi, jota aloin viljellä. Nykyään kotimaista valkosipulia kasvaa jo neljää eri lajiketta.




Pieniä kaloja pyytämässä...
Niin... Taisinkin jo mainita, että tykkään enemmän kesästä, kuin talvesta ;D



Kuullaan taas!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti